Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kreatin - osobní zkušenosti

22. 2. 2014

 Už dřív sem psal, že kreatin je pro mě jeden ze základních suplementů a v článku sem rozebíral jeho účinek,jeho druhy a tak podobně. Dneska to vezmu spíš z mého pohledu. Tedy co se týče toho jak ho dávkuji,jak na kreatin piju,kdy ho dávkuju,popřípadě, který na mě skvěle působí.

 

Dávkování
Zkoušel sem oba způsoby dávkování a musím říct, že na mě měli každý zcela jiný účinek. 

  • Bez nasycovací fáze 5-10g denně

Při tomto způsobu dávkování sem pozoroval nárůst hmotnosti ale síla se nějak zvlášt nezvedla. Doporučoval bych tenhle zpusob spíš pro začátečníky, protože co sem vypozoroval po delší době cvičení už na mě dávkování bez nasycovací fáze nemělo nijak zásadní vliv

  • Nasycovací fáze - dál 5g denně (před tréninkem)

Tady už sem pozoroval i poměrně vysoký nárůst síly. A celkově sem se při tréninku cítil parádně.

  • Nasycovací fáze - dál 10g denně (před a po treninku 5g)

Opět skvělý nárůst síly i hmotnosti. Asi nejlepší zpusob dávkování, sice ekonomicky náročnější ale kreatin naštěstí nemá nijak vysokou cenu. Výhodu hlavně vidím v kreatinu přijmutém po tréninku, který drasticky, teda alespon v mém případě, zlepšuje regeneraci.

 

Pitný režim
Ve spoustě článcích o kreatinu se dočtete o tom, že by se měl dost zvednout příjem vody. Já se podle toho tak uplně neřídím. Nejsem zvyklý moc pít a když už dost piju tak zase nemám vůbec chut k jídlu. Takže to řeším tak, že když beru kreatin tak opravdu větší množství tekutin přijímám jenom maximálně první 4dny. Pak už piju normálně. Je to z toho duvodu, že právě v těch prvních dnech se svaly kreatinem nasytí a pokud v té době dost nepijete přichází křeče,bolest hlavy a podobně

 

Kdy kreatin?
V tréninkové dny je nejlepší kreatin užívat hlavně v první řadě před tréninkem v druhé řadě po tréninku a pokud máte nasycovací fázi tak kdykoliv jindy během dne. V netréninkové dny sem zvyklý mít dávkování rozdělené tak nějak rovnoměrně do celého dne a vyhovuje mi to.

 

Jaké druhy kreatinu
Nejlepší zkušenost mám s obyčejným kreatinem monohydrát. Nikdy sem s ním neměl problém takže jsem ani creapure monohydrát nezkoušel. Další skvělá věc je kre-alkalyn, po kterém sem pozoroval skvělý nárůst hmotnosti. Výhodou je amozřejmě taky nižší dávka, bohužel cenově už to taková bomba není. Další kreatin, který jsem zkoušel byl kreatin ethyl-ester ale ten mi nevyhovoval ani výsledky s ním nebyli takové jako bych si představoval.

 

Od jakých firem kreatin
Nejlepších výsledků sem dosáhl hlavně s kreatinem od size and symmetry a s kre-alkalynem od aminostaru. Naopak monohydrát o aminostaru nestál s prominutím za nic. V současné době zkouším kreatin od ATP takže se možná časem objeví recenze :)

 

 

Tak to by bylo asi všechno z mých zkušeností s kreatinem. Snad to někomu pomůže.

 

(Sid242)
 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Kreatin

(Roman Fischer, 4. 3. 2016 18:06)

Dobrý článek, diky

 

 


Archiv

Kalendář
<< červenec / 2022 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 34032
Měsíc: 246
Den: 11